تولید و صادرات زعفران ارگانیک

تولید و صادرات زعفران ارگانیک

راز ورود زعفران ایران به بازارهای جهانی

تولید زعفران ارگانیک، شیوه ای از کشاورزی است. رئیس شورای ملی زعفران ایران از نظام‌مند شدن صادرات زعفران ایران خبر داد و گفت: تولید زعفران ارگانیک یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری و فروش زعفران در بازارهای جهانی است. ایران بزرگترین تولید کننده زعفران است. استان خراسان بویژه شهرستان تربت حیدریه قطب تولید زعفران ایران می باشد. اما موفقیت در بازارهای جهانی امروز حاصل دانش بازاریابی است.

زعفران ارگانیک چیست؟

در هیچ یک از مراحل کاشت تا برداشت، جمع آوری و بسته بندی ای محصول از کود شیمیایی استفاده نمی شود. زعفران بدون دخالت یا بدون مصرف آفت کشها، کودهای شیمیایی و ترکیبات اصلاح شده ژنتیکی تولید شده باشد.

در حوزه صادرات، زعفران سحرخیز اصفهان همچنان در ردیف اول کالاهای صادراتی اصفهان است و پس از آن انواع کفپوش‌ها و میوه و سبزیجات، رب گوجه فرنگی و محصولات فولادی قرار دارد.

  •  محصولات ارگانیک در جهان جایگاه خاص خودش را دارد. ارزش زعفران کشت ارگانیک بالا تر از بقیه محصولات است.

متأسفانه در سال های اخیر در کاشت زعفران، استفاده از انواع سموم و مواد شیمیایی در میان کشاورزان شدت گرفته است. تشویق آنان به تغییر در شیوه های کاشت زعفران نیز در این چرخه تا حدود زیادی موثر است. به دلیل سخت گیری های بهداشتی و رعایت آزمایش سلامت محصولات اکنون کاشت و برداشت زعفران ارگانیک راه جدیدی را برای کشاورزان گشوده است. در این شیوه جدید محصولات کشاورزی با توجه به امنیت غذایی و سلامت بیشتر تهیه و توزیع می شود.

تولید و صادرات زعفران ارگانیک
تولید و صادرات زعفران ارگانیک

امروزه در جهان، تولید محصولات ارگانیک صنعتی بسیار قانونمند مطرح است. در بسیاری از کشورها چون  اتحادیه اروپا، ایالات متحده ، کانادا، ژاپن و در بسیاری از کشورهای دیگر حرکت به سمت مصرف محصولات ارگانیک شکل گرفته است.

به علت  تأثیرات نامطلوب و آسیبهای ناشی از مصرف انواع کودهای شیمیایی، سموم و هورمونها در تولید مواد غذایی حرکت به سمت تولید زعفران ارگانیک می تواند تضمین ورود به بازارهای جهانی باشد. از آن مهم تر کمک به ارتقای سلامت مصرف کنندگان و حفظ محیط زیست و مزارع کشت این محصول در ایران خواهد بود.

دلیل منحصر به فرد بودن زعفران سحرخیز المان، چیدن کلاله با دست و به صورت تک تک است. بنابراین ارزش بالای زعفران، آن را به دستاویزی برای جعل و تقلب تبدیل نموده است.

کارشناسان معتقدند استفاده از محصولات ارگانیک هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت تأثیر بسیار زیادی بر افزایش سلامت دارد.

 

شرکت الماس زعفران جهان به طور مستقیم زعفران کشت کرده – بسته بندی و بعد به متقاضیان ارجمند ارایه میکند.

واردات و صادرات – توزیع و پخش زعفران صادراتی ۱۰۰٪ ارگانیک

 

error: Content is protected !!