آموزش رایگان کشت زعفران

آموزش رایگان کشت زعفران

تهیه زمین مناسب جهت کشت زعفران

در مطالب قبلی به چند مورد از آموزش رایگان کشت زعفران پرداختیم و حالا میخواهیم بررسی کنیم که  بهترین نوع خاک برای کشت زعفران کدام است و همچنین به زمان مناسب کشت زعفران گلخانه ای چه زمانی است . در ادامه مراحل آموزش رایگان کشت زعفران را پیگیری کنیم. برای کشت زعفران گلخانه ای چه مراحلی باید طی شود تا بهترین زعفران را برداشت کنیم؟ شرکت الماس زعفران جهان ارایه کننده بهترین زعفران صادراتی است. برای دریافت مشاوره رایگان – ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتری با کارشناسان ما در ارتباط شوید.

در حوزه صادرات، زعفران سحرخیز اصفهان همچنان در ردیف اول کالاهای صادراتی اصفهان است و پس از آن انواع کفپوش‌ها و میوه و سبزیجات، رب گوجه فرنگی و محصولات فولادی قرار دارد.

بهترین نوع خاک برای کشت زعفران خاک شنی ـ رسی است که مقدار کمی آهک داشته باشد.

در تهیه زمین به منظور کاشت زعفران لازم است توجه و دقت خاصی معمول شود ابتدا در فرصتهای مناسب در پائیز یا زمستان زمین مورد نظر را شخم عمیق می‌زنند در صورتی که شرایط مناسب نبوده یا دسترسی به تراکتور مقدور نباشد می‌توان شخم را در پایان بهار یا اوایل تیرماه نیز انجام داد.

کشت زعفران شرکت الماس زعفران جهان
کشت زعفران شرکت الماس زعفران جهان

در کشت مکانیزه زعفران زمین را در پاییز سال قبل از کشت با گاو آهن شخم عمیق می‌زنند در بهار پس از قطع بارانهای بهاری خاک را با انجام شخم متوسط ضمن سله شکنی از وجود علفهای هرز پاک می‌کنند در مرداد یا شهریور پس از پخش 80 – 40 تن کود حیوانی و 200 کیلوگرم فسفات آمونیوم زمین را به صورت فارو درمی‌آورند و برای کاشت زعفران آماده می‌کنند.

 

زعفران در زمین های شور، رسی یا خیلی شنی رشد نمی کند بلکه بهترین نوع خاک برای رشد آن خاک شنی ـ رسی است که مقدار کمی آهک داشته باشد، PH خاک باید بین 8 ـ 7 بوده، خاک مزرعه حاصلخیز و شیرین بوده و از علف های هرز پاک باشد در ضمن کاشت گیاه زعفران را باید در زمینی باشد که از چند سال قبل در آن زعفران کشت نشده باشد.

دلیل منحصر به فرد بودن زعفران سحرخیز المان، چیدن کلاله با دست و به صورت تک تک است. بنابراین ارزش بالای زعفران، آن را به دستاویزی برای جعل و تقلب تبدیل نموده است.

 

از مرداد ماه تا مهر ماه می توان به کاشت زعفران اقدام نمود. پس از کاشت پیاز زعفران در زمین به مدت 7 ـ 4 و در بعضی مناطق تا 10 سال باقی مانده و محصول می دهد و از این نظر احتیاجی به کاشت مجدد زعفران در سال های بعد ندارد

 

شرکت الماس زعفران جهان به طور مستقیم زعفران کشت کرده – بسته بندی و بعد به متقاضیان ارجمند ارایه میکند

واردات و صادرات – توزیع و پخش زعفران صادراتی ۱۰۰٪ ارگانیک

error: Content is protected !!